Kogo wspieramy?
Kogo wspieramy?
Nasze wsparcie warsztatowe kierujemy zarówno dla rodziców, opiekunów dzieci oraz bezpośrednio do młodszych członków naszego społeczeństwa. Obejmujemy bezpłatną psychoterapią dzieci i ich rodziny, dorosłych wykluczonych społecznie, aby mogli poszerzać swoją świadomość rodzicielską. Działamy w takich miejscach, jak: domy dziecka, pogotowia opiekuńcze, szkoły i świetlice, zakłady karne, warsztaty on-line dostępne dla każdego.
Rodzice
Warsztaty dla Rodziców
Warsztaty dla dorosłych proponujemy głównie w formie spotkań on-line. W uzasadnionych sytuacjach spotkania te mogą odbywać się stacjonarnie. Cykl warsztatów “Świadome rodzicielstwo” to kompleksowy system wsparcia na wielu polach codzienności funkcjonowania w rodzinie w dynamicznie zmieniającym się świecie.
To esencja doświadczenia Mateusza jako badacza i trenera inteligencji emocjonalnej, setek godzin pracy psychoterapeutycznej z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi.
Program warsztatów to najważniejsze i najbardziej sprawdzone zagadnienia w kontekście poznania rozwoju dziecka. Opiera się on na programie ministerialnym, który został przygotowany przy współpracy z łódzkim MOPSem na szkolenia pieczy zastępczej – bo tam wszystko się zaczęło. Program ten jest nieprzerwalnie realizowany od ponad roku, na bieżąco aktualizowany, ulepszany co do formy i treści oraz do realnych potrzeb opiekunów, szczególnie tych, którzy mierzą się z trudnościami w relacji z dzieckiem i jego rozwojem.
Szczegółowe zagadnienia kolejnych warsztatów będą pojawiały się systematycznie.
Ten warsztat rozpoczyna cykl warsztatów Świadome Rodzicielstwo.
Pracujemy 3 dni, po 2h każdego wieczoru, zazwyczaj w kilkudniowych odstępach. Spotkania są nagrywane i dostępne przez 2 tygodnie do swobodnego odtworzenia.
Obszary tematyczne:
• Psychorozwój dziecka (od niemowlęcia do nastolatka)
• Główne stadia rozwojowe i ewentualne dysfunkcje
• Jak monitorować i opiekować się trudnościami życiowymi dziecka
• Rozwijanie samoświadomości i samoregulacji emocjonalnej dziecka
• Samokontrola emocjonalna
• Metody świadomej komunikacji
• Komunikacja z dziećmi na podstawie ich naturalnej energetyki
• Budowanie ekologicznych i zdrowych więzi
Pracujemy 3 dni, po 2h każdego wieczoru, zazwyczaj w kilkudniowych odstępach. Spotkania są nagrywane i dostępne przez 2 tygodnie do swobodnego odtworzenia.
Obszary tematyczne:
- Istota traumy – fakty i mity
- Biologiczna i psychiczna geneza traum
- Konsekwencje w dzieciństwie i w życiu dorosłym
- Zespół stresu pourazowego (PTSD) i ostrego stresu (ASD)
- Problemy współistniejące – depresja, myśli i próby samobójcze, uzależnienia, samookaleczenia
- Traumy transgeneracyjne (pokoleniowe) – nieświadome czynniki a jakość życia
- Traumy rozwojowe (od poczęcia do 4 roku życia) i ich wpływ w dorosłości
- Studium przypadku
- Nowe, holistyczne spojrzenie na leczenie traum – techniki, nurty, instrumenty dla rodziców i opiekunów
Pracujemy 3 dni, po 2h każdego wieczoru, zazwyczaj w kilkudniowych odstępach. Spotkania są nagrywane i dostępne przez 2 tygodnie do swobodnego odtworzenia.
Obszary tematyczne:
- Zrozumienie czynników traumatyzacji dziecka
- Trauma w dzieciństwie a wpływ na dorosłość
- Cykl przechodzenia przez trudność lub stratę w życiu dziecka
- Charakterystyka w każdym z etapów straty
- Reakcje psychiczne i pomoc dziecku w stracie
- Czynniki odporności psychicznej
- Rola indywidualnych predyspozycji dziecka – jak odnaleźć oraz jak wesprzeć?
- Rola rodziny – ekologia relacji, komunikacji, higiena życia rodzinnego. Co wspiera chłopców a co dziewczynki?
- Rola wspólnoty – jakości prężności psychicznej z zewnątrz
- Kryzysy tożsamości dziecka a świadome budowanie tożsamości dziecka
Pracujemy 3 dni, po 2h każdego wieczoru, zazwyczaj w kilkudniowych odstępach. Spotkania są nagrywane i dostępne przez 2 tygodnie do swobodnego odtworzenia.
Obszary tematyczne:
- Patologie niskiej samooceny – agresja, manipulacja, uległość
- Dziecko agresywne – skąd pochodzi agresja, jak pomóc?
- Dziecko manipulacyjne – geneza manipulacji i sposoby wsparcia
- Dziecko uległe – powody uległości oraz techniki pomocy
- Mechanizmy i komponenty zdrowego poczucia wartości
- Poczucie wartości rodzica a samoocena dziecka
- Świadome wspieranie i budowanie zdrowej samooceny dziecka
- Wzmacnianie zdrowych granic dziecka
- Dziecko jako zdrowy, szanujący swoje granice, asertywny dorosły
Niebawem pojawi się zakres tematyczny warsztatu.
Zapraszamy do śledzenia naszej strony na Facebooku oraz zakładki Aktualności, gdzie znajdują się bieżące wydarzenia.
Niebawem pojawi się zakres tematyczny warsztatu.
Zapraszamy do śledzenia naszej strony na Facebooku oraz zakładki Aktualności, gdzie znajdują się bieżące wydarzenia.
Niebawem pojawi się zakres tematyczny warsztatu.
Zapraszamy do śledzenia naszej strony na Facebooku oraz zakładki Aktualności, gdzie znajdują się bieżące wydarzenia.
Niebawem pojawi się zakres tematyczny warsztatu.
Zapraszamy do śledzenia naszej strony na Facebooku oraz zakładki Aktualności, gdzie znajdują się bieżące wydarzenia.
Prelekcje
Wsparcie psychoterapeutyczne
W ramach współpracy z fundacją mamy możliwość zorganizowania dla naszych podopiecznych wsparcia psychoterapeutycznego w formie indywidualnych rozmów ze specjalistą dla rodziców. W celu uzyskania informacji, skontaktuj się z nami.
Dzieci
Warsztaty dla dzieci
„Wiedza o emocjach” to praca z wykorzystaniem klocków Lego® i autorskiego programu rozwoju Inteligencji Emocjonalnej – samoświadomości i samoregulacji emocjonalnej, pobudzania troski i empatii wśród dzieci, a „przy okazji” współpracy w grupie, życzliwości, dbaniu o drugiego człowieka. Czas spotkania modyfikujemy w zależności od możliwości grupy.
Jak wyglądają takie zajęcia? Tak naprawdę każdorazowo dopasowujemy scenariusz do specyfiki grupy – inaczej będą one przebiegały w szkole, w stosunkowo zintegrowanej grupie równolatków, a inaczej w pogotowiu opiekuńczym, gdzie mamy zupełnie inne historie osobiste oraz zróżnicowanie wiekowe. Naszym zdaniem elastyczność jest kluczowa dla szeregu małych sukcesów spotkania.
Dla przykładu, podczas warsztatów w szkole w grupie 11-latków, na rozgrzewkę, dzieci w grupach trzyosobowych miały zbudować z klocków podstawowe emocje takie jak: radość, smutek, gniew, zaskoczenie, strach, wstręt. Tutaj już pojawiały się pierwsze i nie ostatnie łzy, które zostały przez nas zaopiekowane.
Wiele emocji wzbudziło budowanie tego, co daje nam szczęście, co sprawia, że czujemy się szczęśliwi. Tutaj prośba była o pracę indywidualną. Niektóre dzieci chciały jednak pracować parami – pokazując tym samym, że szczęście to wartość uniwersalna i odczuwamy je w podobnych okolicznościach. Dzieci budowały niesamowite scenki, wielokrotnie poruszając nas do głębi. Pojawiały się tam rodzina, wyobraźnia (sezonowo ubrana w halloween), nienaruszona przyroda, spotkania z przyjaciółmi, miejsce, gdzie różne zwierzęta żyją obok siebie i się kochają (smok, ośmiornica, konie, ptaki), miłość rodzica do dziecka (nic nie sugerowaliśmy ).
Najwięcej czasu Młodzi mieli na wybranie problemu, z którym ostatnio mieli do czynienia i jak go rozwiązać.
Bardzo poruszające było słuchanie o samotności, o budowaniu wokół siebie muru, który mamy moc sami zmienić, zmieniając swoje nastawienie. Wtedy mur z szarego zmieniał kolory na jaśniejsze, radośniejsze. Nie bez znaczenia byli bliscy ludzie wokół, przyjaciele, którzy wyciągali pomocną dłoń.
Były historie o chęci skakania w przepaść oraz świadomość, jak ważni są przyjaciele, którzy albo nas złapią i nie pozwolą upaść, albo rzucą na pomoc amortyzującą siatkę.
Dla każdego dziecka stwarzamy sprzyjającą atmosferę do podzielenia się swoimi odczuciami, emocjami, do bycia wysłuchanym.
Prelekcje
Wsparcie psychoterapeutyczne
W ramach współpracy z fundacją mamy możliwość zorganizowania dla naszych podopiecznych wsparcia psychoterapeutycznego w formie indywidualnych rozmów ze specjalistą dla dzieci i młodzieży. W celu uzyskania informacji, skontaktuj się z nami.